Nu är alla bromsledningar inkopplade och vacuumslangen till insugningsröret är på plats. Den främre bromskretsen går via det nya bromsservot till skivbromsarna fram och den bakre kretsen går utan servoassistans till bakhjulens trumbromsar.
Så här ser det ut:
Har också luftat bromssystemet med hjälp av en avluftningspump som man ansluter till garagekompressorn. Med hjälp av den så kan man avlufta bromssystemet själv och man behöver inte ha någon som assisterar med att trycka på bromspedalen. Bra när man oftast jobbar själv i garaget.
Bromspedalen har nu ett distinkt och stumt tryckläge och alla rörkopplingar verkar vara täta. Har dock inte provkört bilen än då den fortfarande står upphissad på pallbockar.
Det här svaret redigerades för 4 månader, 3 veckor sedan av Staffan Häggström.
Nu är alla bromsledningar inkopplade och vacuumslangen till insugningsröret är på plats. Den främre bromskretsen går via det nya bromsservot till skivbromsarna fram och den bakre kretsen går utan servoassistans till bakhjulens trumbromsar.
Så här ser det ut:
Har också luftat bromssystemet med hjälp av en avluftningspump som man ansluter till garagekompressorn. Med hjälp av den så kan man avlufta bromssystemet själv och man behöver inte ha någon som assisterar med att trycka på bromspedalen. Bra när man oftast jobbar själv i garaget.
Bromspedalen har nu ett distinkt och stumt tryckläge och alla rörkopplingar verkar vara täta. Har dock inte provkört bilen än då den fortfarande står upphissad på pallbockar.