Då var det putsat och klart. Efter grovputsning med Svinto så avslutade jag putsningen med Autosol för att få en bra finish på fäljen och 517-navet.
Då var det bara att påbörja jobbet med att ekra upp fäljen. Fick börja med att borra upp hålen lite grand, då de var en aning för små. Fäljen kommer ju från en 515-modell och tydligen så har de lite klenare ekrar än 517-modellen.
Därefter så satte jag i ekrarna i navet och då gällde det att sätta i dem rätt, då det är olika vinkel på änden av ekrarna för ekrarna som ska sitta på insidan respektive på utsidan.
Ser ut lite som plockepinn…
En sida klar…
…andra sidan klar.
Då var det dags att rikta fäljen. Snurra och kolla mot anligget…
…justera, snurra igen och justera…
…och till slut så blev det äntligen klart.
Då är det bara att montera fälgband, slang och däck, samt montera tillbaka hjulet på mopeden.
Det här svaret redigerades för 2 veckor, 3 dagar sedan av Staffan Häggström.
Då var det putsat och klart. Efter grovputsning med Svinto så avslutade jag putsningen med Autosol för att få en bra finish på fäljen och 517-navet.
Då var det bara att påbörja jobbet med att ekra upp fäljen. Fick börja med att borra upp hålen lite grand, då de var en aning för små. Fäljen kommer ju från en 515-modell och tydligen så har de lite klenare ekrar än 517-modellen.
Därefter så satte jag i ekrarna i navet och då gällde det att sätta i dem rätt, då det är olika vinkel på änden av ekrarna för ekrarna som ska sitta på insidan respektive på utsidan.
Ser ut lite som plockepinn…
En sida klar…
…andra sidan klar.
Då var det dags att rikta fäljen. Snurra och kolla mot anligget…
…justera, snurra igen och justera…
…och till slut så blev det äntligen klart.
Då är det bara att montera fälgband, slang och däck, samt montera tillbaka hjulet på mopeden.