Testar att ladda upp bilder i linje med texten. Den funktionen fungerar nu genom att välja infoga/redigera bild i menyn.
Vid uppladdning valde jag 300 x 225 i storlek på bilderna genom att välja 300 i första fältet, lämna andra fältet tomt och välja behåll proportioner med checkboxen, 225 kom då per automatik.
Jag har påbörjat renoveringsarbetet och jag börjar med motorn.
En slagskruvdragare är ovärderlig när man ska lossa skruvar som har suttit i många år.
Öppnade först kopplingssidan då jag märkte att kopplingen slirade vid provkörningen innan jag plockade ned mopeden och lamellerna måste bytas.
Tyvärr så visade sig att jag måste ha ett specialverktyg för att lossa kopplingskorgen. Det blir till att beställa ett sådant.
Fortsatte då med att plocka bort cylinder och topp.
Toppen med sina beståndsdelar.
Ventilerna var lite besvärliga att få bort. Min ventilbåge för bilmotorer var alldeles för stor. Jag fick tillverka ett specialverktyg av en gammal tändstiftshylsa. Med hjälp av den och en snabbtving så kunde jag pressa ihop fjädern, ta loss knastren och ta ut ventilerna.
Kolven.
Specialverktyget.
Det här svaret redigerades för 1 år, 7 månader sedan av Staffan Häggström.
Testar att ladda upp bilder i linje med texten. Den funktionen fungerar nu genom att välja infoga/redigera bild i menyn.
Vid uppladdning valde jag 300 x 225 i storlek på bilderna genom att välja 300 i första fältet, lämna andra fältet tomt och välja behåll proportioner med checkboxen, 225 kom då per automatik.
Jag har påbörjat renoveringsarbetet och jag börjar med motorn.
En slagskruvdragare är ovärderlig när man ska lossa skruvar som har suttit i många år.
Öppnade först kopplingssidan då jag märkte att kopplingen slirade vid provkörningen innan jag plockade ned mopeden och lamellerna måste bytas.
Tyvärr så visade sig att jag måste ha ett specialverktyg för att lossa kopplingskorgen. Det blir till att beställa ett sådant.
Fortsatte då med att plocka bort cylinder och topp.
Toppen med sina beståndsdelar.
Ventilerna var lite besvärliga att få bort. Min ventilbåge för bilmotorer var alldeles för stor. Jag fick tillverka ett specialverktyg av en gammal tändstiftshylsa. Med hjälp av den och en snabbtving så kunde jag pressa ihop fjädern, ta loss knastren och ta ut ventilerna.
Kolven.
Specialverktyget.