Kontrakt med ny entreprenör skrivs måndag, kommer i ÖA förmodligen på tisdag. Jag får kontaktuppgifter på tisdag. Kommer då att ta kontakt och beskriva våra behov.
Äntligen ser en lösning ut att vara på gång, se artikel i dagens ÖA. Återkommer med mer info när den nya entreprenören är utsedd..
Anki Berg är på konferens tors-fre denna vecka, men vi har haft sms kontakt gällande om vi kommer att få ha våra onsdagsträffar där och om vi kommer att få kvittera ut någon nyckel. Hon svarar at det finns några frågetecken som måste rätas ut, men vi kommer att få besked inom en vecka lovar hon. Vi får vänta och se vad som händer.
Det är nu klart att kommunen inte fått tag på någon entreprenör som kommer att driva verksamheten på kanotc. Vår förening kommer att göra ett försök att ha cafeet öppet på onsdagar som i fjol. Vid ca. 12 tillfällen kommer cafeet at behöva bemannas. Nu gäller det att vi medlemmar ställer upp att bemanna cafeet. Ni som kan tänka er att ställa upp kan skriva upp er på denna tråd. Föreningen kommer att bjuda på fikat och det är enkelt att stå där. ni som ställer upp kommer att behöva komma dit gången innan för att få instruktioner. Kom igen och anmäl er nu!
Kan inte ikväll, men ta gärna bilder och lägg upp här.
Då var detta event avklarat. Cirka 23 fordon besiktades och cirka 80 personer kom för att ta en fika. Inga speciella nyheter på besiktningsfronten hade Jimmy att berätta om. Tack till vår klippa Enar S som höll i utspisningen och till alla som dök upp. Jag har bokat in nästa års träff..
Välkomna ikväll! Kom gärna och ta en fika även om du inte ska besikta.
Det går bra att anmäla sig på denna tråd, startavg. 50kr cash/ pengar. Sista anmälningsdag är onsdag kväll innan rallyt. Ni som vet att ni ska köra, anmäl er redan nu. Ni kan även ringa 070/235 6367.
Radio västernorrland sände ett repotage idag där Anki Berg interjuvades ang. framtiden för kanotcentralen, inget nytt kom fram och hon vädjade i radion efter nån som kan driva anläggningen.
Var igår i kontakt med Anki Berg på kommunen, och inget är klart om vem som kommer att driva cafeet framgent. Hon var tacksam över tips på föreningar/organisationer som skulle kunna ta över. Vi kommer inte ännu så länge att få kvittera ut nån nyckel, men vår traditionella säsongsupptakt är vi välkomna att ha där utomhus enl. henne. vi kan vara där så länge vi håller oss utomhus som det verkar. Vidare sa jag till henne att hålla oss uppdaterade så fort något händer. Det skulle vara ett möte idag där välfärdsnämnden ska ta någon form av beslut som kan vara avgörande för om tidigare avhoppade intressenter kan ompröva sina beslut om att hoppa på igen. Skriver på denna tråd när ny info kommer..
Du är flitig du, har endast lyckats komma in i vinterförvaringsgaraget i helgen, dock ett framsteg då jag har focus på annat just nu.
Prydligt, nu slipper du problem framgent.
Ur arrangörsvinkel blir det mycket krångligare, och jag är inte beredd att lägga mer tid, men vem vet vad som sker framgent.
Pga. bemanningsproblem ändras tiden till 16.20. Jimmy har problem med bemanningen så därför går det att besikta från kl. 16.20.
Har haft kontakt med Johanna på ryttarklubben nu på morron, och dom är positiva till våra träffar på onsdagar med fika, glass och kaffe mm. Första träffen med försäljning blir ons 19/6.