En kulbult på styrstaget lossnade på traktorn, så det gick inte att flytta den.
Det visade sig att den är fjäderbelastad. Fjädern syns till vänster.
Provade först att klämma tillbaka den med en polygrip, men provade sedan med en skruvtving, men det gick inte.
Jag försöker att skruva ut den gängade pluggen i änden på styrstagen, med hjälp av en 3 mm plåtbit, men den lossnar inte. Jag får nu dra ut en tryckluftsslang, för att kunna rengöra ordentligt. Sedan släpa ut gassvetsen.
Provade igen med plåtbiten, men den blir bara vriden.
Jag skruvar nu ut den gängade pluggen på andra sidan av styrstaget, så att jag kan ta in den i garaget. Nu sätter jag fast den i skruvstädet, kapar till en ny plåtbit i 5 mm och nu lossnar den.
Här har jag rengjort allt och satt dit nya smörjnipplar.
En kulbult på styrstaget lossnade på traktorn, så det gick inte att flytta den.
Det visade sig att den är fjäderbelastad. Fjädern syns till vänster.
Provade först att klämma tillbaka den med en polygrip, men provade sedan med en skruvtving, men det gick inte.
Jag försöker att skruva ut den gängade pluggen i änden på styrstagen, med hjälp av en 3 mm plåtbit, men den lossnar inte. Jag får nu dra ut en tryckluftsslang, för att kunna rengöra ordentligt. Sedan släpa ut gassvetsen.
Provade igen med plåtbiten, men den blir bara vriden.
Jag skruvar nu ut den gängade pluggen på andra sidan av styrstaget, så att jag kan ta in den i garaget. Nu sätter jag fast den i skruvstädet, kapar till en ny plåtbit i 5 mm och nu lossnar den.
Här har jag rengjort allt och satt dit nya smörjnipplar.
Här har jag satt tillbaka styrstaget.
Jag gjorde även nya gummitätningar.